helgen

Det har varit fullt upp i studion hela veckan. Jag fixar med mailen och färdigställer bilder till Annas blogg. På tisdag ska vi förhoppningsvis sätta upp hennes nya hemsida och då kommer det bli mycket pill för mig. I fredags  fick jag ansvaret att ta porträtt på Helena, journalisten som var med min första dag när vi plåtade, då hon behövde en byline-bild till en tidning. Fredag morgon klev jag upp 06.00 och åkte till studion. Anna hade gett mig nycklarna till studion och lånade ut sina blixtar till mig. Känns fint att jag får det förtroendet!

Bilderna blev bra och jag var nöjd med ljuset som jag satte helt själv! 
 
 
 
 
Fredags kväll hade vi Amerikansk afton här i kollektivet. På menyn stod det chiligryta och majsbröd, allt lagat från scratch vilket är en big deal för amerikanarna här. Efteråt hade vi en riktig ätfest med amerikanska snacks: Reese's peanut butter cups, Ben and Jerrys, poptarts, Little Debbie's cupcakes, chocolatechip cookies läsk och amerikansk öl såklart.

 
 
Dagen efter mådde alla såklart lite halvkasst efter all skräpmat. Efter morgonkaffet begav vi oss i samlad trupp till Brooklyn flea, samma marknad som jag var på förra helgen, då några av dom som bor här inte hade varit där än. Det var ungefär samma försäljare som förra helgen, och eftersom jag inte hade ätit frukost gick jag direkt till mattorget för att köpa något att äta. Det blev den beryktade Ramen burgern, väldigt god! Ramen är en sorts nudlar och används istället för bröd till den här burgaren.
 
 
 
Att promenera runt i Brooklyn är helt underbart. Husen är så fantastiskt fina och man får feeling hela tiden.
 
 
 

Efter en runda beerpong (som jag insett att jag är fruktansvärt dålig på) gick och la mig. Har känt mig så himla trött under veckan och hade dessutom lite hemlängtan så det var skönt att få sova. Hela dagen idag (söndag) har spenderats i lägenheten. Jag måste tillåta mig själv att stanna hemma och inte stressa runt för att uppleva saker hela tiden, vila är också viktigt och det har varit så himla skönt att bara titta på serier och mysa.
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0