grocery shopping

Eftersom det va fredag igår bestämde jag mig för att ha fredagsmys hemma i lägenheten. Även om jag har börjat lära känna dom som bor där har det inte blivit några planer att gå ut tillsammans, men jag var ändå ganska trött efter min första vecka här så det gjorde mig ingenting. I torsdagskväll hörde vi pistolskott några kvarter bort, så Anna släppte mig lite tidigare för att jag skulle hinna handla och inte vara hemma för sent. Tog L-tåget till 3d ave, hade bestämt mig för att prova Trader Joe's som alla verkar prata om. Det är en matbutik med hyffsade priser och som försökte ha en hälsosam inrikting. 

Hann inte komma in i butiken innan en man kom upp till mig och frågade om jag stod i kö. Jag kände mig förvirrad och svarade att jag inte gjorde det, tittade sedan upp och insåg att kön till kassan började där jag stod. Helt galet! Alla rutinerade visste såklart om detta och gjorde så att en stod i kö och den andra sprang runt och plockade varor. Jag var ensam så det fick helt enkelt ta sin tid. 

Här har jag precis kommit innanför dörren till affären, tjejen med mössa närmst i bilden står sist i kö..

 

Köpte mat för 50$ och har nu så att jag klarar mig ganska länge! Grönkål såklart. Folk äter ingenting annat här.

 
Känns även lyxigt att kunna köpa hem några öl i matbutiken. Det mest onyttiga som följde med hem var glass. Chokladglass gjord på cocosmjölk istället för grädde, toppen om man är känslig för laktos eller vegan! Lyckades hålla mig ifrån alla cookies och chokladbars.

Väl hemma satt jag i köket med Stephanie och Hailey, drack en öl och lagade middag. Supermysigt!
 
 
 

Kommentarer
Postat av: Emma

Herregud med pistolskott?!
Låter som du har det supermys, fina! :)

2014-01-12 @ 10:18:32

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0