Katz Deli

Efter att ha sovit av utmattning från vårt loppisfyndande var det dags att dra på sig lördagsstussen och ge sig ut i New York-natten. Liksom i Sverige är det förbjudet att dricka alkohol på offentlig plats. Men! Det som göms i en brun papperspåse existerar inte så vi tog med oss varsin öl på metron. Det blev en väldigt bra kväll med mycket dans, drinkar och uppvaktning av framfusiga amerikanska killar. Deras syn på att ragga och dejta är så annorlunda än hemma att jag blir lika förvånad varje gång. Jag har ju redan världens bästa kille där hemma i Sverige (*smicker* jag vet att du läser) men det är så roligt att se Hannah och Steph när dom processar om det är en potentiell drömman som uppvaktar dem eller inte.
 
Runt 04.00, innan vi åkte hem, tog Hannah med oss till Katz Deli. Det enda ställe hon anser att man inte kan missa om man är i NYC. Jag kan till viss del hålla med. Det var en upplevelse och vilka fantastiska mackor! Vi beställde en pastrami som vi delade och blev mer än mätta.
På Katz får man en biljett när man går in, ställer sig vid charkdisken och ger sin beställning till kallskänkan som gör din macka på plats. Mina mobilbilder gör inte mackan till sin rätt, men KLICKA HÄR för att se hur det kan se ut... mmmmm.
 
 
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0