Funderingar

Vilken märklig dag det har varit.
 
Igår fick jag massor av arbete gjort i studion; neg-arkivet är färdigt, mail blev ivägskickade och hemsidan börjar bli klar. Samtidigt har jag fått 5 st objekt att fotografera till ett projekt jag har här i New York. 5 st var mitt mål och det kändes riktigt härligt att så många varit intresserade. Precis innan jag gick hem grabbade en av designer-tjejerna som också huserar i studion tag i mig och frågade om jag ville plåta produkter till hennes hemsida. Wow, självklart ville jag det! Samtidigt har en vän till pappa och Besse beställt bilder från New York av mig.
 
Påväg hem hade jag världens mysigade känsla i kroppen. Framtiden känns ljus. Även om fotograferingarna här inte är betaljobb så fyller dem en funktion för min framtida karriär och jag är så taggad på att frilansa. Som grädde på moset visste jag att Rikard satt och skrev på en text till en reklamgrej som ska upp på webben, stolt som en tupp kände jag mig! Världens bästa känsla, sjukt bra dag!
 
Idag vaknade jag upp och kände mig lite orolig. Även om produktplåtningen jag skulle påbörja idag inte är något superavancerat var jag lite nervös. Anna och jag bestämde ingenting eftersom hon visste att jag skulle jobba med egna saker idag, men jag åkte ändå in till studion och hjälpte henne med småpill fram till den andra tjejen kom. Eftersom hon inte hade alla prylar i studion bestämde vi att jag skulle åka hem och sätta ljus och hennes assistent skulle komma och lämna alla sakerna så jag kunde börja fotografera. Lunchtid var jag hemma igen, riggade ljus och fixade med småsaker. Fick plötsligt ett mail från en gammal kund som kände sig missnöjd och frågade om bilder i ersättning. Det är inget problem egentligen, jag skickar gärna bilder så hen skulle känna sig nöjd men fy vad jag skäms. Missnöjda kunder har nog alla, men det är något som ger mig extremt dåligt samvete och får mig att må ganska dåligt. Känner mig som en skojare, fotograf, skulle jag vara det? pffff..
Skam och nervositet är ingen bra kombo när man måste vänta. Först vid 19-tiden kom assistenten med alla prylarna och jag började fotografera. Kände dock att jag bara blev ledsen och irriterad när det inte blev som jag ville så efter några bilder plockade jag undan allt för dagen. 
 
Hoppas på att powern är tillbaka imorgon.

 
Lite hemlisar som ska fotograferas.
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0