Brooklyn bridge

I går var det strålande väder: 10°C, snön bortsmält och vindstilla. Det kändes som att det var ett tag sedan som jag var ute på upptäcktsfärd så jag bestämde mig för att promenera över Brooklyn bridge. Med sneakers på fötterna, kameran runt halsen och uppknäppt jacka tog jag först G-tåget och sedan A-tåget till High St i Brooklyn. Direkt när man kom upp på bron fick man feeling. Det var verkligen något i en klass för sig själv! Skulle rekommendera alla som åker till New York att ta en promenad över och njuta av utsikten.
 
 
 

 
 
 När man kommer över på andra sidan är man på Lower Manhattan. Jag har inte varit där speciellt mycket och tänkte att det kunde vara intressant att gå förbi The World Trade Center Memorial och Freedom Tower. Inte hade jag någonsin kunnat tro att jag skulle känna så mycket som jag gjorde på plats. Det var fruktansvärt och helt obegripligt att det som skedde skedde 2001 och att det var så påtagligt för mig som inte är amerikan och inte känner någon som var drabbad. Minnesplatsen är väldigt fin och jag var väldigt rörd när jag gick därifrån.
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0